دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

مدیرعامل ایرانیان‌نت:

شبکه دسترسی فیبرنوری تادوسال آینده در هفت کلانشهر کشور ایجاد می شود

باقري چناري

شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۰:۰۰


مدیرعامل اپراتور چهارم (ایرانیان نت) از ایجاد شبکه دسترسی فیبرنوری در هفت کلانشهر کشور تادو سال آینده خبر داد و گفت: شبکه باند پهن از سال آینده در کشور کلید می‌خورد.

وایمکس نیوز- محسن باقری چناری  در حاشیه برگزاری پانزدهمین نمایشگاه تجهیزات مخابرات، الکترونیک و اطلاع‌رسانی گفت: قرار است شبکه پهن باند در شهرهای تهران، مشهد، البرز، تبریز، شیراز، اصفهان و قم راه‌اندازی شود.

وی گفت: براساس قانون، اپراتور چهارم ‌باید 60 درصد خانواده‌ها و 100 درصد محیط‌های کسب وکار را به پهنای باند 20 مگابیت بر ثانیه مجهز کند و براساس تعریف قانون‌گذار ‌باید ظرف هشت سال آینده هشت میلیون پورت با پهنای باند حداقل 20 مگابیت بر ثانیه ارائه کند. وی از تهیه طرح کسب و کار برای ارائه سرویس بر روی شبکه باندپهن  در 31 مرکز استان کشور خبر داد وگفت: در این طرح که با مشاور خارجی تهیه شده جذابیت‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذار و در راستای اقتصاد مقاومتی، ایجاد کرده‌ایم.
مدیرعامل شرکت ایرانیان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در حال شبکه‌سازی برای دسترسی فیبرنوری هستیم و قرار است تا پایان سال زیرساخت‌های اصلی را برای ارائه سرویس و خدمات به شبکه دولتی آماده ‌کنیم. باقری چناری طول مدت انحصار اپراتور چهارم را هفت سال عنوان کرد وگفت: این اپراتورقرار است طی 25 سال به ارائه خدمات باندپهن در کشور بپردازد.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو